נתניהו: "שלום בית בעם היהודי חשוב לי"; גפני: "לא יהיה דיון עם רפורמים"

    איתי גדסי 3 Comment on נתניהו: "שלום בית בעם היהודי חשוב לי"; גפני: "לא יהיה דיון עם רפורמים"

    ראש הממשלה החליט כי חוק הגיור ידחה בחצי שנה כשזמן זה יוקם צוות שיעסוק בנושא | השר דרעי נטש את ישיבת ראשי הקואליציה | על פי הדיווחים, ח"כ משה גפני, שגם הוא נטש אמר: "איננו מחויבים לחוקי הקואליציה" | וגם, הבטיח: "לעולם לא תהיה התדיינות עם הרפורמים"

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו צילום: לע"מ
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום שישי כינס ראש הממשלה את ראשי סיעות הקואליציה בכדי להודיע על דחיית חקיקת חוק הגיור בחצי שנה. בהודעה שיצאה נאמר: "ממשלת ישראל והעותרים החליטו לפנות לבית במשפט בבקשה לדחיית ההכרעה בעתירה בנושא הגיור וזאת לצורך מתן פרק זמן של חצי שנה לעבודת צוות שימנה ראש הממשלה לגיבוש המלצות להסדר בסוגיה זו. ראש הממשלה הנחה שלא יקודמו הליכי חקיקה בעניין עד לקבלת המלצת הצוות כאמור".

    "ככל שבג"צ ידחה את הבקשה, הממשלה מחויבת לפעול לפי ההסכמים הקואליציוניים. ראש הממשלה החליט כי הערר שהוגש ידון לפני מליאת הממשלה".

    סערה נרשמה בעת הפגישה בעת שיו"ר ש"ס ושר הפנים, אריה דרעי, נטש את הישיבה ולאחריו ח"כ משה גפני שעל פי דיווחים אמר כי אינו מחויב להצבעות קולאיציוניות.

    ראש הממשלה שהמריא ביום שישי אמר קודם טיסתו: "שלום בית בתוך העם היהודי זה דבר שחשוב לי. זה חשוב לי גם כראש ממשלת ישראל, זה חשוב לי אישית כבן לעם היהודי, ולכן כינסתי היום את ראשי מפלגות הקואליציה והגענו יחד לסיכום הבא: בעצם, העותרים וממשלת ישראל מסכימים יחד להקפיא את כל ההליכים, להקפיא את הליכי העתירה בעניין הגיור בבג"ץ, להקפיא את עניין החקיקה בממשלה ובכנסת בעניין הגיור,.

    "הדבר הזה כמובן מאפשר לי גם להקים צוות שיעבוד כחצי שנה ויחפש פתרונות להסדר מוסכם בנושא הגיור. אנחנו ביום ראשון, יחד עם העותרים, נפנה לבג"ץ ונבקש דחייה של פסיקת הבג"ץ עד שהצוות יסיים את עבודתו. אני מאוד מקווה שבג"ץ ייעתר לבקשה המשתפת הזאת, משום שזה גם יצנן את הרוחות וגם יפתח פתח של תקווה להסדר מוסכם בתוך עמנו"

    בהתייחסו לטיסתו לשטרסבורג, לטקס האשכבה לקנצלר גרמניה לשעבר הלמוט קוהל, אמר: "אני יוצא עכשיו לשטרסבורג כדי לחלוק כבוד אחרון להלמוט קוהל, קנצלר גרמניה לשעבר. הלמוט קוהל היה מנהיג ענק, תרתי משמע".

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הגיב ואמר: "לעולם לא תהיה התדיינות עם הרפורמים שמחבלים בתורה הקדושה, אנחנו נאמנים לדרכנו, שאם העותרים ימשכו את עתירתם – לא תהיה חקיקה. אם לא – נחוקק חוק שיסדיר את המצב. הדיבורים בשם 'יהדות התפוצות' הן שקר מוחלט, למעלה ממחצית מחברי איפא"ק הם דתיים וחרדים והגיע הזמן להפסיק להלך אימים על הפסקת תרומות ופגיעה במדינת ישראל – בנוסח האיחוד האירופי".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      העם היהודי אכן חשוב – הרפורמים נלחמים בעם היהודי ועושים הכל כדי שתהיה בו התבוללות

      1. מה לרפורמים ולעםצישראל וירודלים הם הוציאו את ציון מהסידור.

        הם עם.אחר לא יהודים כמובן.
        לא צריךצאת כספם הטמא.
        כה יאבדו כל אויבך ישראל.

      2. כה יאובדו אויבינו
        הם עם אחר הכי גרוע שהיה לישראל